PENINGKATAN MOTIVASI BELAJAR DAN PEMAHAMAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN GEOMETRI BERBANTUAN PROGRAM KOMPUTER “WINGEOM” PADA POKOK BAHASAN BANGUN DATAR

  • Novi Mayasari IKIP PGRI Bojonegoro

Abstract

This research is a classroom action research (CAR) conducted in order to determine whether (a) increase student motivation in learning geometry (Flat) that uses a computer program medium "Wingeom". (B) to determine an improved understanding of the spatial dimension of students in three media are using the computer program "Wingeom". These results indicate that CTL learning model can improve motivation and increase students' understanding through learning of spatial geometry Computer-aided program "Wingeom" on the subject of class VIII Semester Bangun Datar even in SMP Islam Kedung Bondo Balen Bojonegoro Year 2015/2016.

Author Biography

Novi Mayasari, IKIP PGRI Bojonegoro

FP MIPA Program Studi Pendidikan Matematika

References

Gergelitsová, S. 2007. Computer Aided Development of Spatial Abilities. WDS'07 Proceedings of Contributed Papers, Part I, 246–250, 2007.
John, D. Latuheru. (1988). Media Pembelajaran dalam Proses Belajar-Mengajar Masa Kini. Jakarta: Depdikbud.
Sadiman, A.S. Dkk. (2003). Media Pendidikan Pengertian, Pengembangan dan Pemanfaatannya. Jakarta: Penerbit PT Raja Grafindo Persada.
Suparno, P. (1998). Penggunaan Komputer dalam Proses Belajar Mengajar Fisika di Sekolah Menengah. Dalam Pendidikan Matematika dan Sains: tantangan dan harapan. Yogyakarta: Universitas Sanata Dharma.
Sutikno, Sobry (2007). Peran Guru dalam Membangkitkan Motivasi Belajar Siswa. Sumbawa Barat.2007.
Published
2016-10-06
How to Cite
MAYASARI, Novi. PENINGKATAN MOTIVASI BELAJAR DAN PEMAHAMAN SISWA MELALUI PEMBELAJARAN GEOMETRI BERBANTUAN PROGRAM KOMPUTER “WINGEOM” PADA POKOK BAHASAN BANGUN DATAR. Jurnal Humaniora, [S.l.], v. 4, n. 1, p. 457-462, oct. 2016. ISSN 2356-0614. Available at: <http://ejournal.stkippacitan.ac.id/index.php/jh/article/view/22>. Date accessed: 22 sep. 2017.